close
Open Road by Gary Barlow


gary-barlow-open-road



My life is extraordinary bare
I fought the fear and chased the pain
My life doesn’t need to be explained
I chose to walk the line as one
Sometimes I live upon my island
Cut off from emotion and it’s pain
Ohh, that’s when I am tempted by the waters
The waters that I can take me far away



So I’ll just keep on walking down this open road
Hoping someone somewhere needs me
So I’ll just keep on walking down this open road
Talking to the man who knows me
Yes he knows me, the man is me



My life was once full of people’s faces
Brought to me by love which isn’t strange
Oh my life had the goodness of blue waters
A day’s a day for all I used to say
Sometimes I can sit and cry my heart out
Drowning in my autocratic ways
Oh, that’s when I am tempted by the waters
Waters that can take me far away
So I’ll just keep on walking down this open road
Hoping someone somewhere needs me
So I’ll just keep on walking down this open road
Talking to the man who knows me
Yes he knows me, the man is me



My life is now full of people’s faces
Within the light of change I pulled away
My life shows that no man is an island
I’ve exchanged the piece of life I cut away
Now you won’t see me alking down that open road
I’ve found someone now who needs me
No you won’t see me walking down that open road
I’ve found at last the man who knows me
Yes he knows me and the man was me
The man was me



錦繡前程

我的人生異常空虛
我與恐懼博鬥,趕走苦痛
我不需解釋我的人生
我選擇獨行這一生

有時當我退到自己的孤島上
斷絕感情卻感到心痛
此時我就會投向大海懷抱
汪洋能帶我遠離煩擾

於是我繼續在這條充滿未知的路上走著
希望某處有個人需要我
於是我繼續在這條充滿未知的路上走著
與了解我的人談話
是的他了解我,他就是我

我的人生一度滿是人們的面孔
這些人因為愛我而進入我的生命
這並不奇特
我的人生擁有如清水的特質
我會說日子將過且過

有時我會坐下放聲大哭
淹沒在我的專橫心情中
此時我就會投向大海懷抱
汪洋能帶我遠離煩擾

於是我繼續在這條充滿未知的路上走著
希望某處有個人需要我
於是我繼續在這條充滿未知的路上走著
與了解我的人談話
是的他了解我,他就是我

我現在的生活充滿人們的面孔
在輕緩的轉變中我抽身離去
我的人生顯示出
"沒有人能離群而居"
我已交換了我捨棄的人生片段

如今妳不會看到我走在未知的路上
我已找到需要我的人
不,妳不會看到我走在未知的路上
我終於找到了解我的人
是的,他了解我-他就是我
他就是我


歌詞來源:http://www.geocities.com/Broadway/Lobby/5152/index.htm並沒有預期會變的不想說,無所謂,但是還走到了這地步。


起床,看著水杯,看著水杯裡的水,映著模模糊糊自己,想起那些誓言,想起上個星期,覺得自己又變的糢糊,我還是得去找幸福的路。


你也是,不是嗎??


在我知道你與我相識超過四年,你即將是那個赴遠方去唸書的那一位,知道你之前有感情的羈絆,現在可以去那裡找你想要的,我不得不什麼都說不出口,因為我知道你比我更難過,比我更低潮,而我比你更多了一份祝福,你即將在21號先飛去兩個月,就讓我們慢慢聊,在21號來臨之前,就讓我們回味,好嗎??


這邊的兩首歌曲是送給你的,予你祝福。


幸福的路 by 劉若英

這裡我不會留太久 早就想好 要走的路
全心付出 不怕苦 去找幸福 我看見在不遠處 一路慶幸
貴人幫助 一路也有人勸退出 一路也有人動退出

托你的福 我不哭 不怕辛苦 眼淚於事無助
自己走這一段路 如果我孤獨 別中為我哭
給我你一句祝福 這一條路 是未知數
沒有人擁有地圖 我明白現在自己身在何處
我很在乎 走這條路 有天能找到有表情
都可以加顧 都有我的故事 我會找到幸福 等哪天為 歡呼
arrow
arrow
    全站熱搜

    scottelse 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()